Sorena

سورنا

Sorena

سورنا

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پیشزمینه و هدف: فعالیت بدنی از مؤلفههای مؤثر بر ابعاد مختلف زندگی است، و توجه به این مسئله در سلامت روانی دانشجویان بهعنوان سرمایههای جامعه، از اهمیت ویژهای برخورداراست . با توجه به اهمیت فعالیت بدنی با تندرستی و سلامت روانی و نقش دانشجویان در سیستم آموزشی، تحقیقی بهمنظور بررسی رابطه میزان فعالیت بدنی با سلامت عمومی اصول رژیم غذایی مدیترانه ای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه انجام شد. مواد و روشها: نمونه آماری این تحقیق 300 نفر از دانشجویان بود که بهصورت تصادفی انتخاب شدند. در این مطالعه از پرسشنامههای ویژگیهای فردی، استاندارد سلامت عمومی روان( GHQ28 ) و پرسشنامه فعالیت بدنی بک، برای جمعآوری اطلاعات استفاده شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روشهای آماری توصیفی و استنباطی( t ، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره ) استفاده گردید. یافتهها: میانگین فعالیت بدنی دانشجویان تقریباً کمتر از حد استاندارد و میزان سلامت عمومی روان بیش از نیمی از آزمودنیها پایینتر از حد نرمال بود. ن تایج نشان داد، بین نمره کل فعالیت بدنی و مؤلفه ورزش با سلامت عمومی و بین مؤلفه اوقات فراغت با نمره کل سلامت عمومی ارتباط معنادار وجود دارد (05/0 ( p £ . همچنین متغیر فعالیت بدنی در اوقات فراغت توان پیشبینی(22) درصد از میزان سلامت عمومی را دارد. بحث و نتیجهگیری : درمجموع نتایج تحقیق نشان داد که بهطورکلی سطح سلامت عمومی روان در جامعه تحت بررسی با میزان فعالیت بدنی رابطه مثبت و معنیداری دارد. بهبیاندیگر شرکت در فعالیتهای بدنی موردعلاقه موجب افزایش سطح سلامت عمومی در جامعه تحت بررسی میگردد.

  • اصل و فتوکپی کارت ملی و شناسنامه
  • دورههای طولانی افسردگی
  • مصرف مواد غذایی غیرمفید مانند الکل، قند و نمک
  • آلومینیوم هیدروکساید سوسپانسیون خوراکی
  • جداشدگی شبکیه
  • عفونتهای پروینال
  • بستگان درجه یک که سکته قلبی داشتهاند

اصولا نمی توان کسی را به دلیل شرایط جسمانی خاص از تحصیل منع کرد مگر اینکه آن رشته به خصوص نیاز به سلامت کامل جسمانی داشته باشد که لازم است در مقررات و قوانین صریحا به آن اشاره شود. دارا بودن نقص عضو غیر موثر برای تحصیل در ۱۳ رشته از رشته های دانشگاهی گروه تجربی مطرح است. این رشته ها عبارتند از داروسازی، فیزیوتراپی، رادیولوژی، رادیوتراپی، اتاق عمل، هوشبری، علوم آزمایشگاهی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، کاردرمانی، مهندسی بهداشت محیط، مهندسی بهداشت حرفه ای و علوم تغذیه. به استثنای رشته های مذکور، در سایر رشته ها از جمله پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و … داوطلبان کنکور تجربی باید دارای سلامت جسمانی (از نظر تنفس، قلب و گردش خون، مجله پزشکی سلامت و آشنایی با بیماری های خاص جهاز هاضمه، دستگاه ادراری) و دارای سلامت روانی باشند. به جز رشته زمین شناسی که داشتن دو پا و دو چشم با کارآیی لازم برای استفاده از آزمایش ها و انجام عملیات صحرایی ضروری است. و روانی برخوردار باشند. بنابراین در خصوص سوال مطرح شده درصورت نقص یک چشم ، مانعی برای تحصیل در رشته های پزشکی دیده نمیشود. هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند. دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون، برای همه افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احراز مشاغل ایجاد نماید. دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد. ماده 1 - دولت موظف است زمینههای لازم را برای تأمین حقوق معلولان، فراهم وحمایتهای لازم را از آنها به عمل آورد.

پزشکی و سلامت خانوادگی

امروز دهم سپتامبر روز جهانی پیشگیری از خودکشی است. انجمن بینالمللی پیشگیری از خودکشی از سال 1382 همگام با سازمان جهانی بهداشت این روز را در تقویم جهانی به ثبت رساند. امروز دهم سپتامبر روز جهانی پیشگیری از خودکشی است. انجمن بینالمللی پیشگیری از خودکشی از سال 1382 همگام با سازمان جهانی بهداشت این روز را در تقویم جهانی به ثبت رساند. هدف اصلی از شکلگیری این روز، کاهش باورهای منفی (استیگما) درباره خودکشی و افزایش آگاهی از آن در بین دولتها، سازمانها و عموم مردم است تا این اصل رواج یابد که خودکشی قابل پیشگیری است. از سال 1400 تا 1402 شعار محوری روز جهانی پیشگیری از خودکشی این عنوان انتخاب شده است: امیدآفرینی با عمل. بنا بر برآوردهای سازمان جهانی بهداشت سالانه در جهان، بیش از 700 هزار نفر جان خود را میگیرند. به ازای هر خودکشی، 20 مورد اقدام به خودکشی وجود دارد؛ ضمن اینکه تعداد کثیری از افراد هم هستند که دارای افکار خودکشیاند. به توصیه سازمان جهانی بهداشت، مهم است که پیشگیری از خودکشی در اولویتهای سیاستگذاریهای اجتماعی کشورها قرار گیرد.

  • پیشنهاداتی به والدین
  • سیاه زخم
  • سارکوم استخوان یا استئوسارکوم
  • اختلال انفجاری متناوب
  • سلامت آقایان
  • ادم ماکولا

Shuter, Paul; Kelly, Nigel; Rees, Bob (2002). Medicine through time (به انگلیسی). ↑ کاویانی پویا، «پزشکی و سیر تحول درمان در ایران باستان». ↑ سجادی، صادق (بهار ۱۳۷۶). «جندی شاپور در دوره اسلامی». نامه پژوهش (۴): ۲۶۹. ↑ خیاطی، فریبا (۱۳۸۸). PHC همچنان راهبردی برای گسترش عدالت در سلامت». مدیریت سلامت. ۱۲ (۲۵): ۳۳-۳۸. ↑ «سند سیاست ارتقاء مراقبتهای اولیه سلامت» (PDF). را بررسی کنید (کمک) (PDF) در ۲۲ اوت ۲۰۱۳. دریافتشده در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۳. ↑ «دستورالعمل برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری» (PDF). وزارت بهداشت ایران. صص. ۴-۵. بایگانیشده از اصلی (PDF) در ۲۰ اوت ۲۰۱۳. دریافتشده در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۳. ↑ «آشنایی با وزارتخانه». مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی با مشارکت دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات. بایگانیشده از اصلی در ۲۷ مه ۲۰۱۳. دریافتشده در ۲۰ مه ۲۰۱۳. ↑ «راهنمای تخصصها فلوشیپها و فوق تخصصهای پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی». بایگانیشده از اصلی در ۴ آوریل ۲۰۱۳.

  • احساسات شدید خشم
  • اپیوئیدهای مخدر (تریاک، هروئین، کراک)
  • برنامههای رژیمی برای افزایش یا کاهش وزن
  • وجود ژنهای تومورزا
  • انتقال بیماری از طریق نیش حشره، کنه یا انگل

«پزشکی هنری است که توانایی جادویی آن در جنبههای بین فردی رابطهی بیمار-پزشک نهفته است». و ایجاد رابطهی دلسوزانه با بیماران است. اینها مهارتهای بالینی اصلی حرفهی پزشکی هستند که هدف نهاییشان دستیابی به بهترین نتیجه و رضایت بیمار است. مهارتهای ارتباطی پایه چیست؟ و حمایت روانی اجتماعی است. مهارتهای ارتباطی پایه به تنهایی برای ایجاد و تداوم یک رابطهی درمانی موفقیتآمیز بین پزشک و بیمار کافی نیستند. مهارتهای بین فردی بر مبنای مهارت ارتباطی پایه ایجاد میشوند. هدف نهایی هر نوع رابطهی پزشک-بیمار بهبود بیماری است. مطالعات در مورد رابطهی پزشک-بیمار حتی زمانی که بسیاری از پزشکان رابطه را کافی یا حتی عالی میدانستند حاکی از نارضایتی بیماران دارد. پزشکان معمولاً تواناییهای خود در برقراری ارتباط را دست بالا میگیرند. تانگ و همکارانش گزارش کردند که 75٪ از جراحان ارتوپدی موردمطالعهشان معتقد بودند که ارتباط رضایتبخشی با بیماران خود برقرار کردهاند، اما تنها 21٪ از بیماران ارتباط رضایتبخش با پزشکان خود را گزارش کردهاند. نظرسنجیهای بیماران به طور مداوم نشان داده است که آنها خواهان ارتباط بهتر با پزشکان خود هستند.

پزشکی و سلامت جامعه

وقتی سلولهای سرطانی، از تومور اولیه مجزا شوند، از طریق سیستم لنفاوی یا حتی سیستم گردش خون به قسمتهای دیگر بدن میرسند. این یعنی ممکن است تومور دیگری ایجاد شود که به آن تومور ثانویه میگویند. این فرایند متاستاز گفته میشود. تومور ثانویه، از نوع تومور اولیه خواهد بود. مثلا در صورتی که سرطان سینه به استخوان برسد، سلولهای سرطانی در استخوان، همان سلولهای سرطانی در سینه هستند و سرطان استخوان محسوب نمیشود. ویتامین b17 یا لاتریل یکی از ویتامینهایی است که گفته میشود برای درمان سرطان موثر است. برای اینکه به صحت این گفته پی ببرید، پیشنهاد میکنیم، حتما مقاله آیا سرطان با لاتریل درمان میشود را مطالعه کنید. راه درمانی که برای انواع سرطان وجود دارد، به مرحله پیشرفت بیماری و نوع بیماری بستگی دارد. در بعضی از مواقع تشخیص و درمان سرطان باید همزمان انجام شود. شیمی درمانی: به منظور از بین بردن سلولهای غیرطبیعی یا کوچک کردن تومورها انجام میشود اما عوارض جانبی متعددی ممکن است داشته باشد. در ادامه چند راهکار ساده برای سلامت ذهن عنوان می کنیم. ویزیت پزشک آنلاین یکی از خدماتی است که با استفاده از آن میتوانید بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کمتر و… با دکتر مورد نظر خود مشاوره و ویزیت شوید . ازپزشک با قرار دادن این خدمات ارزشمند در سامانه خود باعث شده تا در هر مکانی و هر زمانی بتوانید به راحتی از این خدمات استفاده نمائید. فقط کافی است همین الان اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات این مجموعه برخوردار شوید. حتما به چرا رژیم یویو بگیریم ؟ تغذیه خود اهمیت بدهید . تغذیه درست و صحیح تاثیر چشمگیری بر روی سلامت ذهن و بدن دارد. تغذیه درست باعث کاهش استرس شده و اعتماد به نفس شما را بالاتر میبرد . همچنین تغذیه درست در بهبود اضطراب و افسردگی هم مؤثر است و سلامت ذهن را تضمین می کند. با یک متخصص ارتباط بگیرید و مشاوره آنلاین پزشکی داشته باشید. برای مراجعه به روان درمانگر ها نیازی نیست که در این شلوغی ها و آلودگی ، تا مطب و یا کلینیک بروید و ساعت ها منتظر ویزیت باشید . دانههای چیا ممکن است همان چیزی باشد که شما به دنبالش میگردید. دکتر سدر کوئیست میگوید چربیهای سالم در رژیم غذایی شما میتوانند سلامت قلب را بهبود بخشند که کمک میکند شما احساس سیری کنید و ممکن است با حفظ ثبات قند خون، میل شما به خوردن را کاهش دهند. او میگوید: «آووکادو را به املت صبحانه اضافه کنید یا برای میان وعده، روی نان غلات کامل با روغن زیتون و گوجه فرنگی پخش کنید. دکتر کایرین دانستون متخصص زنان و زایمان در آتلانتا میگوید: «سیر نه تنها باعث ایجاد عطر و طعمی متمایز و قوی برای غذا میشود، بلکه فواید سلامتی بسیاری را با این ترکیب فراهم میکند. دکتر دانستون میگوید: «این ماده با صرف کمی کالری، مقدار قابل توجهی از ویتامین ها شامل C، B، سلنیوم و روی که به تولید انرژی و عملکرد سیستم ایمنی مناسب کمک میکند.را فراهم میکند. زنجبیل یکی از سالم ترین مواد غذایی است که توسط دکتر نزوچی اوککه، متخصص داخلی در مرکز پزشکی لانگون نیویورک است.

  • saryas khazani
  • ۰
  • ۰

برای آسیب های دندان و بافت اطراف در کودکان چه باید کرد؟ برای درمان آسیب های دندانی باید در اسرع وقت به متخصص اطفال مراجعه و مداخله فوری انجام شود. حتی اگر والدین فکر می کنند که این یک مشکل جدی نیست، ارزیابی داخل دهانی توسط متخصص اطفال در شهریار بسیار مهم است تا در صورت لزوم وضعیت را با رادیوگرافی مشخص کند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود. علت بوجود آمدن سنگ لوزه پوسیدگی شیشه شیر نوزاد چیست؟ هم شیر مادر و هم شیر معمولی به طور طبیعی حاوی قند هستند. ملاس، شکر و سایر غذاهای شیرین کننده اضافه شده به شیر نیز این وضعیت را بدتر می کند. تغذیه نوزادان با شیشه شیر قبل از رفتن به رختخواب یا در طول خواب باعث می شود شیر هنگام خواب در دهان باقی بماند و محیط مساعدی برای تکثیر باکتری ها ایجاد کند و باعث ایجاد پوسیدگی دندان شود. به همین دلیل تمیز کردن دندان ها به خصوص قبل از خوابیدن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

  • سعی کنید در محیطهای شلوغ و پرجمعیت قرار نگیرید
  • پوار آب و هوا
  • برس های پرداخت را باید پس از مصرف ضد عفونی کرد
  • ارائه انواع کالای دندانپزشکی

استفاده از اصطلاح دندانپزشک زیبایی یا Cosmetic dentistry بسیار رایج شده و در کل دنیا به آن اهمیت داده میشود. در این حالت سعی میشود تا ظاهر دندانها به گونه ای باشد که افزایش زیبایی صورت فرد به چشم آمده و به عنوان یک علم مهم در صنعت دندانپزشکی به حساب می آید. یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای دندان میتواند پیش بیاد، فاصله افتادن میان دندان هاست و این قضیه یکی از فرآیندهاییست که در پزشکی قابل درمان بوده و به بستن فاصله دندانی دیاستم گفته میشود. تاج را میتوان به عنوان کلاه دندان نیز در نظر گرفت، زمانیکه دندان ضعیف یا به مقدار زیادی مورد تخریب قرار میگیرد، برای بهبود شکل آن، اندازه و ظاهرش باید از تاج استفاده کرد. بیشتر این تاج ها میتوانند بین ۵ تا ۱۵ سال دوام داشته باشند که همگی بستگی به جنس استفاده شده در تاج دندان دارد. یکی از درمان هاییکه در دندانپزشکی وجود دارد، بلیچینگ است که برای سفیدکردن دندانها از آن استفاده میشود.

دندان و دندانپزشکی کودک

دوران تحصیل دکتر چلبیانلو نیز از شهر تهران آغاز شد و در مقطع متوسطه به دبیرستان البرز تهران رفت. او برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در تهران و اروپا راهی انگلستان و کانادا شد و پس از اتمام دوره های تخصصی و تکمیلی به ایران بازگشت و کار آفرینی را پیش گرفت. دکتر چلبیانلو مدرک فلوشیپ و مسترشیپ جراحی پیشرفته ایمپلنت از امریکا دارد و عضو انجمن ایمپلنتولوژی امریکا است. او چهره رسانه ای و کارشناس مسایل پزشکی در صدا و سیمای ایران است. دکتر امین رضا چلبیانلو جراح دندانپزشک معروف و ایمپلنتولوژیست و تهیه کننده سینما، مدیر و موسس کلینیک دندانپزشکی، کارشناس مدیا و تلویزیون، برنده جایزه پرسنال برند برتر خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۲۱ شد. این جایزه توسط دانشگاه زوریخ و توسط سه نخست وزیر اسبق کشورهای ایتالیا، بلژیک و سوئد به ایشان تقدیم شد. دکتر چلبیانلو تهیه کنندگی فیلم های اب، اتش ، باد و خاک و فیلم سینمایی چهار را بر عهده داشت. او اولین پزشک تهیه کننده سینمای ایران است . همسر آناشید حسینی یک کتاب تخصصی در رشته دندانپزشکی نیز به شته تحریر درآورده است. او مدیر و موسس بزرگترین کلینیک دندانپزشکی خصوصی تهران نیز هست. فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکیجراحان دندانپزشک، کار های زیادی انجام می دادند؛ دندان ها را میکشیدند و جراحی های کوچک انجام میدادند، همچنین در کنار این کار ها به آرایشگری نیز می پرداختند. به علاوه زالو می انداختند و مومیایی میکردند. در دوره قاجاریه پزشکی در ایران پیشرفت چشمگیری یافت. طب ایران به تدریج از سنتی به اروپایی تبدیل شد. بر اساس تاریخ، طب مدرن ایران از مدرسه دارالفنون آغاز شده است. دندانپزشکی در آن زمان نیز بر پایه طب سنتی بود. برای درد دندان از داروهای گیاهی مانند روغن نخود، آب پیاز، شیره انجیر، تریاک و برای رفع آبسههای دندانی از صمغ کتیرا و باقلا و آرد گندم سرخ شده در روغن استفاده میشد. تجویز این گیاهان تماما بر اساس تجربه های افراد صورت می گرفت. کشیدن دندان ها نیز توسط آرایشگرها و یا افراد دیگر، بدون بی حسی و دردناک و وحشت آور انجام می شد. این کار به قدری در شهر ها عادی بود که افرادی در شهر این کار را به صورت دوره گرد در محلات انجام می دادند. زیرا در آن زمان مینای دندان نرم تر می شود و ممکن است آسیب ببیند. جرم گیری و بلیچینگ: از خدمات دندانپزشکی مانند جرم گیری و بلیچینگ دندان سالی یک یا دوبار استفاده نمایید. پیرسینگ دندان را کنار بگذارید: امروز استفاده از پیرسینگ دندان و کاشت نگین روی دندان باعث شکستگی و تحلیل رفتن دندان، عقب رفتن لثه و آسیب به آن میشود. هنگامی که کودک به سن 3 سالگی می رسد؛ اغلب فواصل بین دندان ها خیلی نزدیک می شوند و توصیه می شود از نخ دندان برای تمیز کردن بین دندان ها استفاده شود. سعی کنید در ابتدا که فرزندان خود را به مسواک زدن عادت می دهید؛ در این امر همراه و راهنمای آنها باشید و اصول صحیح را با نظارت به فرزند بیاموزید. با همان قاشق و لوازمی که خودتان غذا می خورید به کودک غذا ندهید. چرا که احتمال انتقال باکتری های داخل دهان والدین مجله ایران دنتال به دهان کودک خیلی زیاد است. مراقبتهای دهان و دندان با آغاز بارداری متوقف نمیشوند. در واقع، حفظ سلامت دهان و دندان در این دوران از اهمیت بیشتری برخوردار است: زیرا در این دوران خطر گسترش پوسیدگی دندان، بیماریهای لثه و دیگر مشکلات افزایش مییابد. متاسفانه، هنوز این باور عام وجود دارد که مراجعه به دندانپزشک طی دوران بارداری برای مادر و جنین مضر است. اگر این باور باعث شود زنان باردار از مراجعه با دندانپزشک و دریافت مراقبتهای لازم اجتناب کنند، مشکلات جدی در پی خواهد داشت. آیا زنان باردار میتوانند به دندانپزشک مراجعه نمایند؟ زنان باردار نه تنها میتوانند حین بارداری به پزشک مراجعه نمایند بلکه باید این کار را انجام دهند! عدم درمان پوسیدگی دندان، بیماریهای لثه، و دیگر مشکلات مربوط به سلامت دهان و دندان میتواند مضر باشد. سلامت دهان و دندان تاثیرات زیادی روی سلامت عمومی بدن دارد، و به این معناست که روی جنین بیمار نیز تاثیر خواهد داشت. حتی زمانی هم که فرد باردار نیست به او توصیه میشود به طور منظم به پزشک مراجعه نماید.

  • نظام پزشکی و طب قانونی
  • فورسپس کلامپ رابردم
  • توتفرنگی برای سفیدی دندان
  • Spoon excavator: برای برداشتن پوسیدگی های نرم به کار می رود

اگرچه پلتفرم مشاوره دندانپزشکی میخک از عمر کوتاهتری در مقایسه با اسنپ دکتر، دکتر ساینا و پذیرش ۲۴ برخوردار است، اما برخلاف سه پلتفرم دیگر، نحوه ارائه خدمت در شبکه دندانپزشکی میخک از مشاوره تا پس از درمان ادامه دارد. در حقیقت شبکه دندانپزشکی میخک برای پوشش دادن نیاز کاربران با تمرکز بر سلامت دهان و دندان ایجاد شده است. در این پلتفرم کاربران امکان استفاده از خدمات مشاوره دندانپزشکی را به صورت کاملا رایگان دارند. تفاوت قابل توجه میخک با اسنپ دکتر و دکتر ساینا در ادامه دادن همراهی با بیماران تا پس از درمان است. تعهد میخک نه تنها شامل نحوه ارائه مشاوره دندانپزشکی به بیماران است بلکه میخک متعهد به ارائه خدمات دندانپزشکی با کیفیت و کسب رضایت بیماران از عملکرد دندانپزشک نیز هست. همراهی میخک با بیماران تا نوبتدهی، ارائه ویزیت رایگان، ارائه طرح درمان با جزئیات هزینه و نحوه درمان، امکان پرداخت اقساطی و همچنین یادآوری ادامه درمان در گامهای بعدی است. در ابتدا که بیماران جهت تعیین وقت با مطب تماس می گیرند, سوالاتی درخصوص علائم عمومی بیمار و مشکل اصلی وی پرسیده می شود. در هر ساعت فقط به یک بیمار وقت داده می شود. در بدو ورود به مطب بیماران دست خود را با آب گرم و صابون به مدت ۲۰ ثانیه می شوند و روکش کفش در اختیارشان گذاشته می شود. سنجش دمای بدن با ترموتر دیجیتالی و اشباع اکسیژن با پالس اکسیمتر توسط دستیار دندانپزشکی انجام می شود. در هنگام انجام کار دندانپزشکی با توربین, عینک در اختیار بیمار قرار داده می شود. ضد عفونی روزانه کلیه سطوح به طور کامل انجام می شود, دستگیره های در, کلید, شیرآلات و . مرتبا و چند بار در طول روز ضد عفونی می شوند. کلیه کارکنان مطب به طور مداوم از ماسک, دستکش, کان, شیلد و روکش کفش استفاده می کنند. دستورالعمل هایی که برای جلوگیری از هپاتیت B در مطب استفاده می شود, کماکان برای جلوگیری از کرونا و یا انتقال بیماری های ویروسی دیگر نیز بکار گرفته می شود.

  • کنسول یا تابلت دندانپزشک (Table Plate)
  • سرنگ شستشو و سوزن و مایع شستشو
  • صندلی دندانپزشکی (Chair)
  • کمک به حفظ و ارتقایی بهداشت دهان ودندان کودکان
  • وسایل شخصی خود را تا حدامکان از سایز افراد جدا کنید
  • نخ دندان

پنیر، مرغ یا دیگر گوشتها، آجیل و شیر بهترین و مفیدترین غذاها برای دندان به شمار میرود، چرا که با تامین کلسیم و فسفر لازم برای تجدید مواد معدنی ضروری از مینای دندان محافظت میکنند. میل کردن میوههای سفت و ترد مانند سیب و گلابی و سبزیجات نیز برای دندانها مفید است. مادهی عمدهی تشکیلدهندهی این خوراکیها آب است که اثر مواد قندی موجود را کاهش و ترشح بزاق را افزایش میدهد. ذرات غذا با افزایش یافتن آب دهان از بین دندانها خارج میشود و محیط اسیدی دهان خنثی میشود. آب به ویژه آب حاوی فلوراید، شیر و چای تلخ بهترین نوشیدنیها برای دندانها هستند. مصرف نوشیدنیهای قندی مانند نوشابه، لیموناد و قهوه یا چای شیرینشده با شکر را کاهش دهید. بهتر است خوراکیهای اسیدی مانند مرکبات، گوجهفرنگی و لیمو را با وعدههای غذایی حجیمتر میل کنید تا اثر اسیدی آنها به حداقل برسد. شیر یکی از منابع اصلی مواد قندی در رژیم غذایی است، اما نباید به این بهانه از نوشیدن شیر خودداری کرد. چرا که شیر در واقع به حفظ سلامت استخوانها و دندانها کمک میکند. قند شیر از نوع لاکتوز است که کمترین آسیب را به دندانها میزند. از این گذشته کلسیم موجود در شیر دندانهای شیری و دائمی را محکم و قوی میکند. به علاوه اگر غذاهای عامل پوسیدگی دندان مانند شیرینی را با شیر میل کنید، فضانگهدارنده دندان شیر از آسیب دیدن دندانها جلوگیری میکند. اما نوشیدن شیر هر چقدر در طول روز مفید است، به همان اندازه شبها قبل از خواب مضر است.

  • saryas khazani